Regnets dans

Regn smattrar mot glas

Hårt och skoningslöst

Jag vill ut och söka

Hitta mitt vilseledda jag

Små kristallklara droppar

Blir till ofantliga vattenpölar

Finner sig fridfullt till rätta

I min själ

 

Sprudlande vårregn förgyller

Inomhus är det lönlöst

Bland regnets alla färger du virvla

Med kläderna klistrade mot kroppen

Kan man känna frihetens vingslag.

 

Jag går fram till dig

Vinden viskar bräckligt

Lugn flicka lilla

Medan regnet sköljer vidderna

Dansar du med mig


© Linn -11


Kommentarer
Postat av: Anonym

lite hoppfullare än de tidigare



är den skriven nu?

2011-11-10 @ 16:34:34
Postat av: Linn

anonym: vem är detta? Ja den är kanske lite positivare ja om man nu gillar det bättre. Nej det från början en gammal dikt jag pillat med nu i omgjord version :)

2011-11-10 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0